reede, 27. veebruar 2009

Foorumteater

Vabariigi aastapäeva puhul oli 20.veebruaril lisaks aktustele lühendatud koolipäev. Torekad kasutasid võimalust ning üle pika aja viisime läbi suuremat sorti ettevõtmise. Sel päeval kohtusime nii 7., 8., kui 9.klasside õpilastega.
Asjaolude kokkulangemise tõttu oli meil võimalik viia läbi üritus tundide ajal, kuid kasutada oli võimalik ainult uut auditooriumit. Selles ruumis aga on lauad põrandate küljes kinni. Torekate tegevused üldjuhul aga on ju vabamas vormis. Istume ringis, mitte laudade taga nagu tundides.
Ajurünnaku käigus otsustasime, et proovime esimest korda teha ise foorumteatri etendust. Kogemused selles vallas on meil kõgil erinevad. Mõni ei ole kuulnud-näinud, mõni on osalenud etendusel, mõni on aastaid tagasi väikeses mahus osalenud koolitusel.

Ürituse ette valmistamiseks oli meil aega nädal. Napp aeg, kas pole? Igastahes sai kokku üsna muhe grupp. Kuidas üldse? :)

Kadri-Ann Kertsmik, Kristi Treier, Käty Kuusemets, Sander Laurson, Reigo Kruusement, Kärt Päll, Siim Uusküla ja Eliisa Hanko. Ja mina Jokkerina.
Kokku tegime kaks lugu. Esimene, mille ellu viisime oli tõsisem ja kajastas üsna mitut probleemi. Teine sai tehtud läbi huumoriprisma. Olime siis juba ka veidi väsinud. PS! Ma salajas loodan, et me ka selle naljavõtmes etenduse ühel päeval ära teeme :)

Foorumteatri päevast.
Esimeses tunnis kohtusime kohe 9.klassidega, mida mina pidasin kõige keerulisemaks ja väjakutsuvamaks publikuks. Teisalt oli meie imearmas Kersti organiseerinud teadlikult nii, muidu väga pretensioonikad noored olid alles poolunes-poolärkvel. Seega oli äärmiselt mõnus nendega koostööd teha :P
Osalejaid ja kaasarääkijaid tuli üsna palju. Minule isiklikult jättis kustumatu mulja Verner õpetajana. No tegelikult olen ma talle seda juba varemgi öelnud, et temast saaks hea õpetaja. :)

7.klassidega kohtumsime juba kohe järgmises tunnis. Tundub, et neile sobiski etendus või formaat kõige enam. oli palju kaasarääkijaid-mõtlejaid. Nägime ka, kuidas mõni nähes kodust karmi situatsiooni vaikselt pisara poetas :(
Üllatav on see, et noored tahavad nii väga muuta kõiki teisi rolle enda ümber. Tahetakse, et isa oleks leebem, ema kaitseks last julgemalt ning õpetaja oleks õiglasem. Lahendused, mida välja pakuti olid seinast seina ja see on väga hea (Y)
Kas ja kuidas aga kehtestada iseennast? Kuidas seda teha nii, et hundid on söönud ja lambad terved?

Üks 7.klassi poiss tunni lõppedes: "Selliseid asju võiks iga veerandi lõpus teha!"

Vau!

8.klassid. Tõsine väljakutse. Mis toimub? Miks? Ma jokkerina tunnen, et teen ees juba igasuguseid trikke ja klouni. Õpetan selgeks ka tööriista, kuidas esitada head sõnumit (Fakst, Tunne, mõte, Soov)
Kas siinkohal oligi kõige valusam peegeldamine?

Päeva lõppedes kiidame ennast ja analüüsime end ja publiku reaktsioone. Aili Umda šokolaad torevandi välisvisiidi eest maitseb imehea. Suusulav ja lõhnab hästi.

UUDIS: 2.ja3. märts on võimalus osaleda foorumteatri koolitusel juhendajal ja järgmistel torekatel:
Reigo Kruusement 11R
Kadri-Ann Kertsmik 8A
Käty Kuusemets 8A
Kristi Treier 8A


Osalenud õpetajate tagasiside oli enam kui julgustav.
Väga tublid oleme.

Meeldib.

Kommentaare ei ole: